Ford Transit MK8 - Co warto wiedzieć przed zakupem i użytkowaniem?

Janek Kalinowski.

2 września 2024

Ford Transit MK8 - Co warto wiedzieć przed zakupem i użytkowaniem?

Ford Transit MK8 to niezawodny i wszechstronny van, który od lat cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców i firm transportowych. Zanim zdecydujesz się na zakup tego modelu, warto poznać jego mocne strony, potencjalne wady oraz kluczowe aspekty użytkowania. W tym artykule przyjrzymy się bliżej specyfikacji technicznej, wariantom nadwozia, systemom bezpieczeństwa, kosztom eksploatacji oraz typowym problemom serwisowym Forda Transit MK8. Dowiesz się też, jak wypada on na tle konkurencji w swoim segmencie.

Kluczowe wnioski:
  • Ford Transit MK8 oferuje różnorodne warianty nadwozia i konfiguracje, dostosowane do potrzeb różnych branż.
  • Model wyposażony jest w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i technologie wspomagające kierowcę.
  • Koszty eksploatacji Transita MK8 są konkurencyjne, a zużycie paliwa zoptymalizowane.
  • Przed zakupem warto zapoznać się z typowymi usterkami i uwzględnić je w procesie decyzyjnym.

Specyfikacja techniczna Forda Transit MK8

Ford Transit MK8 to wszechstronny pojazd dostawczy, który od lat cieszy się uznaniem przedsiębiorców i firm transportowych. Jego ósma generacja, wprowadzona na rynek w 2013 roku, przyniosła wiele innowacji technicznych i udoskonaleń. Przyjrzyjmy się bliżej specyfikacji technicznej tego popularnego vana.

Sercem Transita MK8 jest gama nowoczesnych silników. Do wyboru mamy jednostki wysokoprężne EcoBlue o pojemności 2.0 litra, dostępne w różnych wariantach mocy - od 105 do 185 KM. Dla osób poszukujących alternatywnych rozwiązań, Ford oferuje również wersję z napędem hybrydowym typu mild hybrid (mHEV), która poprawia ekonomię jazdy, szczególnie w ruchu miejskim.

Jeśli chodzi o osiągi, Ford Transit MK8 nie zawodzi. W zależności od wersji silnikowej, van może rozpędzić się do 100 km/h w czasie od 8,7 do 13,3 sekundy. Prędkość maksymalna waha się między 140 a 165 km/h, co jest wystarczające dla większości zastosowań komercyjnych.

Warianty nadwozia i możliwości konfiguracji

Ford Transit MK8 oferuje imponującą różnorodność wariantów nadwozia i konfiguracji, co sprawia, że może zaspokoić potrzeby praktycznie każdej branży. Dostępne są wersje z krótkim, średnim i długim rozstawem osi, a także z różnymi wysokościami dachu. To pozwala na optymalne dostosowanie pojazdu do konkretnych wymagań transportowych.

Jeśli chodzi o typy nadwozia, klienci mogą wybierać spośród furgonu, kombivana, minibusa czy podwozia pod zabudowę. Każdy z tych wariantów ma swoje unikalne zalety i znajduje zastosowanie w różnych sektorach gospodarki. Na przykład, furgon sprawdzi się idealnie w firmach kurierskich, podczas gdy minibus będzie doskonałym wyborem dla firm zajmujących się transportem osób.

Ciekawostka: Czy wiesz, że Ford Transit MK8 oferuje ponad 450 różnych konfiguracji? To sprawia, że jest jednym z najbardziej wszechstronnych vanów na rynku!

Warto również wspomnieć o możliwościach personalizacji wnętrza. Ford oferuje różne układy siedzeń, od 2 do nawet 18 miejsc w przypadku wersji minibusowych. Dodatkowo, klienci mogą wybierać spośród różnych opcji wykończenia i wyposażenia kabiny, co pozwala na dostosowanie pojazdu do indywidualnych preferencji i potrzeb biznesowych.

Czytaj więcej: Co musisz wiedzieć o amerykańskich SUVach? Recenzje i opinie

Systemy bezpieczeństwa i nowoczesne technologie

Ford Transit MK8 wyposażony jest w szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii, które znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jednym z kluczowych elementów jest system Pre-Collision Assist, który monitoruje drogę przed pojazdem i ostrzega kierowcę o potencjalnych zagrożeniach, a w razie potrzeby może nawet automatycznie zahamować.

Innym istotnym udogodnieniem jest system Lane-Keeping Alert, który pomaga utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu. To szczególnie przydatne podczas długich tras, gdy uwaga kierowcy może być osłabiona. Ford oferuje również adaptacyjny tempomat, który automatycznie dostosowuje prędkość do pojazdu jadącego z przodu, co znacznie ułatwia jazdę w ruchu miejskim i na autostradach.

  • System monitorowania martwego pola (BLIS)
  • Kamera cofania z szerokim polem widzenia
  • Asystent ruszania pod górę (Hill Start Assist)
  • System stabilizacji toru jazdy (ESP) z funkcją kontroli bocznego wiatru

Jeśli chodzi o nowoczesne technologie, Ford Transit MK8 nie pozostaje w tyle. Wyposażony jest w system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. To pozwala na łatwe korzystanie z nawigacji, muzyki czy aplikacji bezpośrednio z telefonu. Dodatkowo, dostępne są opcje takie jak bezprzewodowe ładowanie smartfona czy system audio premium marki B&O.

Koszty eksploatacji i zużycie paliwa

Zdjęcie Ford Transit MK8 - Co warto wiedzieć przed zakupem i użytkowaniem?

Jednym z kluczowych aspektów, które warto rozważyć przed zakupem Forda Transit MK8, są koszty eksploatacji. Na szczęście, ten model został zaprojektowany z myślą o ekonomicznej jeździe. Silniki EcoBlue charakteryzują się stosunkowo niskim zużyciem paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na stacjach benzynowych.

W zależności od wersji silnikowej i warunków jazdy, Ford Transit MK8 może osiągać zużycie paliwa na poziomie od 6,5 do 8,5 litra na 100 km w cyklu mieszanym. To bardzo dobry wynik dla pojazdu tej klasy. Warto zauważyć, że wersje z technologią mild hybrid (mHEV) mogą oferować jeszcze niższe zużycie, szczególnie w ruchu miejskim.

Wersja silnikowa Średnie zużycie paliwa (l/100km)
2.0 EcoBlue 105 KM 7,5 - 8,0
2.0 EcoBlue 130 KM 7,0 - 7,5
2.0 EcoBlue 170 KM 7,5 - 8,0
2.0 EcoBlue 185 KM mHEV 6,5 - 7,0

Jeśli chodzi o koszty serwisowania, Ford Transit MK8 również wypada korzystnie. Producent zaleca przeglądy co 30 000 km lub raz w roku, co jest standardem w tej klasie pojazdów. Dostępność części zamiennych jest dobra, a sieć autoryzowanych serwisów Forda w Polsce jest rozbudowana, co ułatwia regularne serwisowanie pojazdu.

Typowe usterki i problemy serwisowe

Mimo że Ford Transit MK8 jest uznawany za niezawodny pojazd, jak każdy samochód może doświadczać pewnych problemów. Warto być świadomym potencjalnych usterek, aby odpowiednio przygotować się na ewentualne naprawy.

Jednym z częściej zgłaszanych problemów w starszych egzemplarzach są awarie układu EGR (recyrkulacji spalin). Może to prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i utraty mocy. Innym punktem wartym uwagi są wtryskiwacze w silnikach wysokoprężnych, które w niektórych przypadkach wymagają wymiany lub regeneracji.

Porada: Przed zakupem używanego Transita MK8, warto przeprowadzić dokładny przegląd w autoryzowanym serwisie. Pozwoli to wykryć potencjalne problemy i uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.

Użytkownicy zgłaszają również sporadyczne problemy z elektroniką, szczególnie z systemem multimedialnym SYNC 3. W większości przypadków są to jednak drobne usterki, które można usunąć poprzez aktualizację oprogramowania. Warto również zwrócić uwagę na stan zawieszenia, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w trudnych warunkach lub z dużym obciążeniem.

Porównanie z konkurencją w segmencie

Ford Transit MK8 konkuruje w segmencie dużych vanów z takimi modelami jak Volkswagen Crafter, Mercedes-Benz Sprinter czy Renault Master. W porównaniu z nimi, Transit wyróżnia się przede wszystkim wszechstronnością i bogatą ofertą wariantów nadwozia.

Jeśli chodzi o osiągi i ekonomię jazdy, Transit MK8 plasuje się w czołówce segmentu. Jego silniki EcoBlue oferują dobry balans między mocą a zużyciem paliwa. W porównaniu z Mercedesem Sprinterem, Transit może wydawać się nieco mniej luksusowy, ale nadrabia to konkurencyjną ceną i niższymi kosztami eksploatacji.

  • Ford Transit MK8 oferuje szerszą gamę wariantów nadwozia niż większość konkurentów.
  • Pod względem systemów bezpieczeństwa, Transit dorównuje lub przewyższa ofertę konkurencji.
  • Ceny Transita są zazwyczaj niższe niż porównywalnych modeli Mercedesa czy Volkswagena.
  • Dostępność części i serwisu dla Transita jest lepsza niż w przypadku niektórych importowanych marek.

Podsumowując, Ford Transit MK8 to solidny wybór w segmencie dużych vanów. Oferuje on doskonały kompromis między funkcjonalnością, ekonomią i ceną. Choć konkurencja jest silna, wszechstronność Transita i jego ugruntowana pozycja na rynku sprawiają, że pozostaje on jednym z najpopularniejszych wyborów wśród przedsiębiorców i firm transportowych.

Podsumowanie

Ford Transit MK8 to wszechstronny van oferujący różnorodne warianty nadwozia, nowoczesne technologie i konkurencyjne koszty eksploatacji. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na specyfikację techniczną, systemy bezpieczeństwa oraz typowe usterki. Transit MK8 wyróżnia się na tle konkurencji wszechstronnością i dobrym stosunkiem jakości do ceny.

Kluczowe aspekty to ekonomiczne silniki EcoBlue, bogata gama konfiguracji nadwozia oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Potencjalni nabywcy powinni rozważyć swoje potrzeby transportowe, budżet na eksploatację oraz długoterminowe plany użytkowania. Ford Transit MK8 stanowi solidny wybór dla firm i przedsiębiorców poszukujących niezawodnego pojazdu dostawczego.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Silniki 2.2 HDI i 2.7 HDI - Co mówią użytkownicy? Opinie i recenzje
  2. Jaki olej do toyota rav4 2.0 d4d - pełna specyfikacja i wymagania silnika
  3. Najlepszy silnik do gazu w Volvo XC60: przegląd modeli i doświadczenia
  4. Jak odblokować Yamaha X Max 125 - Przewodnik po prędkości
  5. Opinie użytkowników o Tesla Model 3 - Co mówią właściciele na forum?

Najczęstsze pytania

Tak, Ford oferuje warianty Transita MK8 z napędem na wszystkie koła (AWD), co zwiększa możliwości pojazdu w trudnych warunkach terenowych.

Maksymalna ładowność Transita MK8 wynosi do 2.200 kg, w zależności od wersji i konfiguracji pojazdu.

Tak, Ford oferuje elektryczną wersję Transita MK8 o nazwie E-Transit, która zapewnia zasięg do 317 km na jednym ładowaniu.

Ford udziela standardowej gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów, z możliwością przedłużenia do 5 lat lub 160.000 km.

Większość wersji Transita MK8 można prowadzić z prawem jazdy kategorii B. Jednak niektóre warianty o DMC powyżej 3,5 tony wymagają kategorii C1.

Oceń artykuł

Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Autor Janek Kalinowski
Janek Kalinowski

Cześć! Jestem Janek! Zajmuję się motoryzacją w każdej odsłonie – od samochodów osobowych, przez ciężarówki, aż po motocykle. Każdy dzień spędzam na poszukiwaniu najnowszych trendów, innowacji i ciekawostek, które przyciągną uwagę miłośników motoryzacji. Dzielę się moimi doświadczeniami, recenzjami i praktycznymi poradami, byś mógł lepiej zrozumieć i cieszyć się światem motoryzacji. Zapraszam do lektury i wspólnej przygody na kołach!

Napisz komentarz

Polecane artykuły