galicjaexpress.pl

Toyota Avensis: Wybór Odpowiedniego Silnika - Porady i Opinie

Janek Kalinowski.

17 października 2024

Toyota Avensis: Wybór Odpowiedniego Silnika - Porady i Opinie

Wybór odpowiedniego silnika w Toyocie Avensis to jedna z najważniejszych decyzji przy zakupie tego modelu. Toyota oferuje dwie główne kategorie silników: benzynowe i diesla, każdy z różnymi wariantami mocy i osiągów. Silniki benzynowe wyróżniają się prostszą konstrukcją i niższymi kosztami serwisu. Diesle z kolei zapewniają lepszą ekonomię spalania.

Najważniejsze informacje:
  • Silniki benzynowe dostępne są w trzech wariantach: 1.6 (132 KM), 1.8 (147 KM) i 2.0 (152 KM)
  • Diesle oferują moce od 112 KM do 177 KM
  • Benzynowe jednostki są tańsze w serwisie i bardziej niezawodne
  • Silniki Diesla oferują niższe spalanie, ale droższy serwis
  • Najmocniejsza jednostka 2.2 D-4D osiąga 100 km/h w 8,5 sekundy
  • Podstawowy silnik benzynowy 1.6 spala średnio 6,5 l/100 km

Przegląd dostępnych silników w Toyocie Avensis

Toyota Avensis oferuje różnorodną gamę jednostek napędowych. Do wyboru mamy silniki benzynowe od 1.6 do 2.0 oraz diesle od 1.6 do 2.2.

Silnik Moc (KM) 0-100 km/h (s) Spalanie (l/100km)
1.6 Valvematic 132 10.4 6.5
1.8 Valvematic 147 9.4 6.5
2.0 Valvematic 152 9.0 6.9
1.6 D-4D 112 11.4 4.5
2.0 D-4D 143 10.0 4.8
2.2 D-4D 177 8.5 5.2

Przy wyborze jaki silnik wybrać do Toyoty Avensis, kluczowe są indywidualne potrzeby. Benzynowe jednostki oferują niższe koszty serwisu i prostszą konstrukcję. Diesle z kolei zapewniają lepszą ekonomię paliwa i wyższy moment obrotowy.

Silniki benzynowe - specyfikacja i osiągi

Polecane silniki benzynowe w Toyocie Avensis rozpoczynają się od podstawowej jednostki 1.6 Valvematic. Ten 132-konny silnik świetnie sprawdza się w mieście. Średnie spalanie na poziomie 6.5 l/100km czyni go ekonomicznym wyborem.

Mocniejsze jednostki 1.8 (147 KM) oraz 2.0 (152 KM) oferują lepsze osiągi. Przyspieszenie do setki w czasie poniżej 10 sekund zapewnia komfortową jazdę w trasie.

  • 1.6 Valvematic: ekonomia, niskie koszty utrzymania, idealna jednostka miejska
  • 1.8 Valvematic: dobry kompromis mocy i spalania, wszechstronność
  • 2.0 Valvematic: najlepsze osiągi, płynna praca, komfort w trasie

Wszystkie benzynowe jednostki charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Pracują cicho i równomiernie. Wibracje są praktycznie niewyczuwalne.

Silniki diesla - charakterystyka jednostek napędowych

Toyota Avensis w wersji diesel rozpoczyna się od oszczędnego 1.6 D-4D. Ten 112-konny silnik to świetny wybór dla oszczędnych. Jednostki 2.0 D-4D (143 KM) oraz 2.2 D-4D (150 i 177 KM) oferują znacznie lepsze osiągi.

Topowa jednostka 2.2 D-4D imponuje przyspieszeniem do setki w 8.5 sekundy. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm zapewnia elastyczność w każdych warunkach.

System D-CAT w silnikach diesla skutecznie redukuje emisję spalin. Wymaga regularnej regeneracji filtra DPF. Bez odpowiedniej eksploatacji mogą pojawić się problemy z układem oczyszczania spalin.

Ważne przy zakupie diesla:
  • Sprawdź historię serwisową filtra DPF
  • Zweryfikuj stan układu wtryskowego
  • Kontrola turbosprężarki pod kątem luzów
  • Analiza poziomu oleju i jego jakości

Koszty eksploatacji poszczególnych jednostek

Benzynowe wersje Toyoty Avensis są tańsze w codziennej eksploatacji. Przeglądy co 15 000 km kosztują około 500-700 zł. Wymiana rozrządu co 90 000-120 000 km to wydatek rzędu 1000-1500 zł.

Diesle wymagają droższej obsługi serwisowej. Przeglądy co 15 000 km to koszt 700-1000 zł. Dodatkowo należy liczyć się z ewentualną wymianą dwumasowego koła zamachowego (3000-4000 zł) i regeneracją turbosprężarki (2500-3500 zł).

Silnik Przegląd Rozrząd Dodatkowe koszty
1.6 Valvematic 500 zł 1000 zł -
2.0 Valvematic 600 zł 1200 zł -
2.0 D-4D 800 zł 1500 zł 3000-4000 zł

Części zamienne do silników benzynowych są łatwo dostępne i relatywnie tanie. Diesle wymagają stosowania droższych komponentów.

Który silnik do jakiego stylu jazdy?

Wybór silnika do Toyoty Avensis zależy od stylu jazdy. Dla kierowców poruszających się głównie po mieście, idealnym wyborem będą jednostki benzynowe 1.6 i 1.8. Świetnie sprawdzają się w ruchu miejskim i oferują niskie koszty eksploatacji.

Dla osób pokonujących długie trasy, polecane silniki w Toyocie Avensis to diesle 2.0 i 2.2. Niskie spalanie i wysoki moment obrotowy zapewniają komfortową jazdę autostradową. Wersja 2.2 D-4D z mocą 177 KM to wybór dla ceniących dynamiczną jazdę.

Uniwersalnym wyborem jest silnik 2.0 Valvematic. Oferuje dobry kompromis między osiągami a ekonomią. Sprawdza się zarówno w mieście, jak i w trasie.

Wartość rezydualna jest najwyższa dla silników benzynowych 1.8 i 2.0. Diesle, mimo wyższych kosztów eksploatacji, również dobrze trzymają wartość. Najmniej tracą na wartości zadbane egzemplarze z udokumentowaną historią serwisową.

Typowe usterki silników benzynowych

Jednostki benzynowe w Toyocie Avensis są bardzo trwałe. Sporadycznie pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi w silnikach 1.8 i 2.0. Koszt wymiany pojedynczej cewki to około 200-300 zł.

W silnikach Valvematic może pojawić się problem z regulacją zmiennych faz rozrządu. Układ wymaga regularnego serwisu i stosowania oleju wysokiej jakości.

Koszty napraw silników benzynowych są umiarkowane. Większość usterek nie przekracza kwoty 1000-1500 zł.

Problemy z silnikami diesla

W silnikach wysokoprężnych Toyota Avensis diesel czy benzyna główne problemy dotyczą układu wtryskowego. Wtryskiwacze w silnikach 2.0 D-4D i 2.2 D-4D wymagają regeneracji co około 150 000 km. Koszt regeneracji kompletu to 2000-3000 zł.

Układ oczyszczania spalin z filtrem DPF wymaga regularnych przejażdżek pozamiejskich. Jazda tylko po mieście prowadzi do zapchania filtra. Regeneracja lub wymiana DPF to wydatek 2500-4000 zł.

Diagnostyka silników diesla wymaga specjalistycznego sprzętu. Warto przeprowadzać regularne pomiary kompresji i kontrolę parametrów wtrysku. Pozwala to wcześnie wykryć potencjalne problemy.

Opinie użytkowników i doświadczenia z eksploatacji

Opinie o silnikach Toyota Avensis są generalnie pozytywne. Użytkownicy benzynowych wersji 1.8 i 2.0 chwalą niskie koszty eksploatacji i bezawaryjność. Silniki te często przekraczają przebieg 300 000 km bez poważnych napraw.

Właściciele diesli podkreślają niskie spalanie i dynamikę jazdy. Toyota Avensis który silnik najlepszy to według wielu użytkowników 2.0 D-4D. Łączy dobre osiągi z rozsądnym spalaniem. Jednak wymagana jest regularna eksploatacja pozamiejska.

Szczególnie doceniana jest kultura pracy silników benzynowych. Użytkownicy zwracają uwagę na płynną pracę i cichą jazdę. Diesle również zbierają pozytywne opinie, choć są głośniejsze przy zimnym rozruchu.

Silniki Toyoty Avensis słyną z długowieczności. Regularne serwisowanie i właściwa eksploatacja pozwalają osiągnąć przebiegi przekraczające 400 000 km. Kluczowe jest stosowanie wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych.

Rekomendacje przy wyborze jednostki napędowej

Porównanie silników Toyota Avensis wskazuje na silnik 1.8 Valvematic jako najlepszy wybór dla większości użytkowników. Oferuje dobrą dynamikę, niskie koszty eksploatacji i sprawdzoną konstrukcję.

Dla osób pokonujących rocznie ponad 30 000 km, warto rozważyć diesla 2.0 D-4D. Oszczędność na paliwie zrekompensuje wyższe koszty serwisowe. Ważne jest jednak zapewnienie regularnych tras pozamiejskich.

Pod względem technicznym wszystkie silniki są dobrze dopracowane. Benzynowe jednostki wymagają jedynie podstawowej obsługi. Diesle potrzebują bardziej zaawansowanego serwisu, ale oferują lepszą ekonomię. Kluczem do bezawaryjności jest regularna obsługa w autoryzowanych serwisach lub dobrych warsztatach niezależnych.

Najważniejsze aspekty wyboru silnika Toyota Avensis

Zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne jednostki Toyoty Avensis mają swoje mocne strony. Silniki benzynowe oferują niższe koszty eksploatacji, prostszą konstrukcję i wysoką kulturę pracy. 1.8 Valvematic wyróżnia się jako uniwersalna jednostka, łącząca dobre osiągi z rozsądnym spalaniem.

Dla kierowców pokonujących długie trasy, polecane silniki w Toyocie Avensis to diesle 2.0 D-4D i 2.2 D-4D. Oferują one niskie spalanie i wysoki moment obrotowy, jednak wymagają regularnych tras pozamiejskich i bardziej kosztownego serwisu. Najważniejsze przy wyborze diesla jest sprawdzenie stanu układu wtryskowego i filtra DPF.

Niezależnie od wybranej jednostki, kluczem do długiej żywotności jest regularna obsługa serwisowa i stosowanie wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych. Przy odpowiedniej eksploatacji, silniki Toyoty Avensis są w stanie przekroczyć przebieg 300 000 km bez poważnych awarii.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Honda VTX 1800 - Największe wady i zalety modelu - Co warto wiedzieć?
  2. Volkswagen Tiguan: jaki silnik wybrać, by uniknąć wysokich kosztów eksploatacji?
  3. BMW R 850 R - wszystko, co musisz wiedzieć o ulubionym motocyklu
  4. Jaki olej do silnika 1.9 TDI 105KM? Najlepsze wybory dla twojego auta
  5. Jak wygląda opłata na autostradzie A1? Sprawdź nowe stawki i zmiany

Źródło:

[1]

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywana-toyota-avensis-iii-2008-2018-ktory-silnik-wybrac/

[2]

https://www.toyota-okecie.pl/toyota-avensis-jaki-silnik-wybrac

[3]

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/toyota-avensis-ktory-silnik-celujemy-tylko-w-te-pancerne-ktora-generacje-kupic/vq363v7

[4]

https://auto.dziennik.pl/porady/artykuly/9382768,uzywana-toyota-avensis-iii-to-nie-tak-jak-myslisz-kotku-zalety-wa.html

[5]

https://autokult.pl/uzywana-toyota-avensis-ii-2003-2008-poradnik-kupujacego,6816831738624129a

Najczęstsze pytania

Silniki benzynowe w Toyocie Avensis, szczególnie jednostki 1.8 i 2.0 Valvematic, dobrze współpracują z instalacją LPG. Warto jednak powierzyć montaż sprawdzonemu warsztatowi i wybrać wysokiej jakości komponenty. Instalacja zwraca się po przejechaniu około 30-40 tysięcy kilometrów, znacząco obniżając koszty eksploatacji.

W silnikach diesla D-4D wymiana paska rozrządu zalecana jest co 120 000 km lub co 6 lat, w zależności co nastąpi pierwsze. Warto przy tej okazji wymienić również pompę wody i pozostałe elementy układu rozrządu. Koszt kompletnej usługi w przypadku silnika 2.0 D-4D wynosi około 1500-2000 zł.

Najbardziej ekonomicznym silnikiem jest jednostka 1.6 D-4D, która w cyklu mieszanym spala około 4,5-5,0 l/100 km. Spośród silników benzynowych najoszczędniejszy jest 1.6 Valvematic, którego realne zużycie paliwa wynosi około 6,5-7,0 l/100 km w cyklu mieszanym.

W silniku 2.2 D-4D najczęściej występują problemy z układem wtryskowym, filtrem cząstek stałych oraz zaworem EGR. Mogą również pojawić się wycieki oleju z okolic pompy próżniowej. Warto regularnie wykonywać przeglądy i używać oleju wysokiej jakości, aby zminimalizować ryzyko awarii.

Silnik 1.8 Valvematic to jeden z najlepszych wyborów w gamie Toyoty Avensis. Oferuje dobry kompromis między osiągami a ekonomią, jest niezawodny i relatywnie tani w eksploatacji. Jednostka ta charakteryzuje się dobrą kulturą pracy i wystarczającą mocą do codziennego użytkowania.

Oceń artykuł

Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Autor Janek Kalinowski
Janek Kalinowski

Cześć! Jestem Janek! Zajmuję się motoryzacją w każdej odsłonie – od samochodów osobowych, przez ciężarówki, aż po motocykle. Każdy dzień spędzam na poszukiwaniu najnowszych trendów, innowacji i ciekawostek, które przyciągną uwagę miłośników motoryzacji. Dzielę się moimi doświadczeniami, recenzjami i praktycznymi poradami, byś mógł lepiej zrozumieć i cieszyć się światem motoryzacji. Zapraszam do lektury i wspólnej przygody na kołach!

Napisz komentarz

Polecane artykuły