Wysokość siedzenia to kluczowy aspekt komfortu i bezpieczeństwa jazdy motocyklem. W przypadku popularnych modeli Yamaha Tracer 900 i 700, właściwe dopasowanie siedzenia może znacząco wpłynąć na przyjemność z jazdy i kontrolę nad maszyną. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym motocyklistą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jednośladami, zrozumienie specyfiki siedzenia w tych modelach pomoże Ci w pełni cieszyć się jazdą.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej wysokości siedzenia w Yamaha Tracer 900 i 700, porównamy je ze sobą i omówimy możliwości regulacji. Dowiesz się, jak dostosować siedzenie do swojego wzrostu i stylu jazdy, oraz jakie akcesoria mogą Ci w tym pomóc. Niezależnie od tego, czy preferujesz dalekie trasy czy miejską jazdę, znajdziesz tu cenne wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć optymalny komfort i pewność za kierownicą.
Standardowa wysokość siedzenia w Tracer 900 i 700
Yamaha Tracer 900 i 700 to popularne modele motocykli turystycznych, które przyciągają uwagę wielu miłośników jednośladów. Jednym z kluczowych aspektów, na który zwracają uwagę potencjalni nabywcy, jest wysokość siedzenia. W standardowej konfiguracji, Yamaha Tracer 900 wysokość siedzenia wynosi 850 mm, co plasuje go w średnim przedziale wysokości wśród motocykli tej klasy.
Z kolei Yamaha Tracer 700 wysokość siedzenia to 835 mm, czyli jest nieco niższa od swojego większego brata. Ta różnica 15 mm może wydawać się niewielka, ale dla niektórych kierowców może mieć znaczący wpływ na komfort i pewność podczas jazdy, szczególnie przy manewrowaniu na postoju.
Warto zauważyć, że obie wysokości są dość uniwersalne i zostały dobrane tak, aby odpowiadać szerokiej grupie użytkowników. Jednak dla osób o niższym wzroście lub mniej doświadczonych motocyklistów, nawet ta niewielka różnica może być odczuwalna.
Porównanie komfortu jazdy między modelami
Komfort jazdy to nie tylko kwestia wysokości siedzenia, ale również jego kształtu, twardości i ogólnej ergonomii motocykla. Tracer 900, dzięki nieco wyższemu siedzeniu, oferuje więcej miejsca na nogi, co może być docenione podczas długich tras. Z drugiej strony, Tracer 700 z niższym siedzeniem może zapewnić lepszą kontrolę nad maszyną w warunkach miejskich.
Oba modele zostały zaprojektowane z myślą o długich podróżach, więc siedzenia są odpowiednio wyprofilowane i wyściełane. Jednak wielu użytkowników zauważa, że siedzenie w Tracer 900 jest nieco bardziej komfortowe podczas dłuższych tras, prawdopodobnie ze względu na większą powierzchnię i lepsze rozłożenie ciężaru ciała.
- Tracer 900: Lepszy na długie trasy, więcej miejsca na nogi
- Tracer 700: Łatwiejszy w manewrowaniu, idealny do jazdy miejskiej
- Oba modele oferują dobre wyprofilowanie siedzenia i ogólną ergonomię
Czytaj więcej: Osłony zimowe chłodnicy - Jakie wybrać, by chronić auto zimą?
Regulacja wysokości siedzenia w Tracer 900 i 700
Jedną z największych zalet obu modeli Tracer jest możliwość regulacji wysokości siedzenia. W Yamaha Tracer 900 standardowa wysokość 850 mm może być obniżona do 830 mm poprzez prostą regulację. To rozwiązanie jest szczególnie cenne dla osób o niższym wzroście lub tych, którzy preferują pewniejszy kontakt z podłożem podczas postoju.
Yamaha Tracer 700 również oferuje możliwość regulacji, choć w nieco mniejszym zakresie. Standardową wysokość 835 mm można obniżyć o około 10 mm, co dla niektórych może stanowić znaczącą różnicę w codziennym użytkowaniu. Warto podkreślić, że proces regulacji w obu modelach jest stosunkowo prosty i może być wykonany samodzielnie przez użytkownika.
Jak samodzielnie wyregulować wysokość siedzenia?
Regulacja wysokości siedzenia w modelach Tracer jest dość intuicyjna. Oto podstawowe kroki:
- Zdemontuj siedzenie, odkręcając odpowiednie śruby
- Znajdź mechanizm regulacji pod siedzeniem
- Przestaw mocowanie na niższą lub wyższą pozycję
- Zamontuj siedzenie z powrotem, upewniając się, że jest dobrze zabezpieczone
Pamiętaj, że przed przystąpieniem do regulacji warto zapoznać się z instrukcją obsługi motocykla, aby uniknąć potencjalnych błędów. W przypadku wątpliwości, zawsze można skonsultować się z autoryzowanym serwisem Yamaha.
Wpływ wysokości siedzenia na prowadzenie motocykla
Wysokość siedzenia ma znaczący wpływ na prowadzenie motocykla, szczególnie w kontekście Yamaha Tracer 900 i 700. Odpowiednia wysokość zapewnia nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo i kontrolę nad maszyną. Wyższa pozycja siedzenia, charakterystyczna dla Tracer 900, oferuje lepszą widoczność w ruchu drogowym, co jest szczególnie cenne podczas jazdy w mieście.
Z drugiej strony, niższe siedzenie w Tracer 700 pozwala na łatwiejsze operowanie motocyklem przy niskich prędkościach i podczas parkowania. To szczególnie istotne dla mniej doświadczonych kierowców lub osób o niższym wzroście. Niezależnie od modelu, kluczowe jest znalezienie takiej wysokości siedzenia, która pozwoli na pewne oparcie obu stóp na ziemi podczas postoju.
- Wyższe siedzenie: lepsza widoczność, większa pewność na trasie
- Niższe siedzenie: łatwiejsze manewrowanie, większa kontrola przy niskich prędkościach
- Optymalna wysokość: możliwość pewnego oparcia obu stóp na ziemi podczas postoju
Akcesoria do modyfikacji wysokości siedzenia
Dla tych, którym fabryczna regulacja wysokości siedzenia w modelach Tracer 900 i 700 nie wystarcza, rynek oferuje szereg akcesoriów pozwalających na dalsze modyfikacje. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań są obniżone siedzenia, które mogą zmniejszyć wysokość nawet o dodatkowe 20-30 mm w porównaniu do najniższego ustawienia fabrycznego.
Inną opcją są podkładki podwyższające, które można zamontować na istniejącym siedzeniu. To rozwiązanie jest szczególnie popularne wśród wyższych kierowców, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni. Warto również wspomnieć o możliwości modyfikacji zawieszenia, która pośrednio wpływa na wysokość siedzenia.
Popularne akcesoria do modyfikacji wysokości siedzenia:
- Obniżone siedzenia fabryczne lub od producentów aftermarketowych
- Podkładki podwyższające siedzenie
- Zestawy do obniżenia zawieszenia
- Specjalne wkładki do siedzenia zmieniające jego profil
Wybierając akcesoria do modyfikacji wysokości siedzenia, warto pamiętać, że mogą one wpłynąć na ogólną ergonomię motocykla. Zawsze należy upewnić się, że wybrane rozwiązanie jest kompatybilne z danym modelem Tracer i nie wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo jazdy.
Zalety niższego siedzenia dla niektórych kierowców
Niższe siedzenie w motocyklach takich jak Yamaha Tracer 900 i 700 może przynieść wiele korzyści dla określonej grupy kierowców. Przede wszystkim, jest to idealne rozwiązanie dla osób o niższym wzroście, które mogą mieć trudności z pewnym operowaniem standardowym motocyklem. Obniżone siedzenie pozwala na lepszy kontakt z podłożem, co przekłada się na większą pewność podczas zatrzymywania się i ruszania.
Dodatkowo, niższe siedzenie może znacząco poprawić komfort jazdy w warunkach miejskich, gdzie częste zatrzymywania i ruszania są na porządku dziennym. Dla początkujących motocyklistów, możliwość łatwego sięgnięcia stopami do ziemi może być kluczowym czynnikiem budującym pewność siebie za kierownicą.
Zaleta | Korzyść |
Lepszy kontakt z podłożem | Większa pewność podczas postoju i manewrowania |
Łatwiejsze operowanie w mieście | Mniej stresu podczas jazdy w ruchu ulicznym |
Większa dostępność dla niższych osób | Możliwość komfortowej jazdy dla szerszej grupy użytkowników |
Warto jednak pamiętać, że obniżenie siedzenia może również nieść ze sobą pewne kompromisy. Może to wpłynąć na pozycję nóg podczas jazdy, a także na ogólną ergonomię motocykla. Dlatego przed zdecydowaniem się na taką modyfikację, warto dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i preferencje.
Podsumowanie
Wysokość siedzenia w Yamaha Tracer 900 i 700 to kluczowy aspekt wpływający na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oba modele oferują możliwość regulacji, co pozwala dostosować motocykl do indywidualnych potrzeb kierowcy. Warto pamiętać, że niższe siedzenie ułatwia manewrowanie, szczególnie w mieście i przy niskich prędkościach.
Wybierając między Tracer 900 a 700, należy uwzględnić nie tylko wysokość siedzenia, ale także styl jazdy i preferencje ergonomiczne. Dostępne akcesoria pozwalają na dalszą modyfikację wysokości, co zwiększa uniwersalność obu modeli. Ostatecznie, najważniejsze jest znalezienie optymalnego ustawienia, zapewniającego komfort i pewność podczas jazdy.