Toyota Avensis z silnikiem benzynowym została zaprojektowana bez koła dwumasowego. Jest to celowy wybór producenta. Koła dwumasowe montowane są głównie w silnikach Diesla, gdzie pomagają zredukować drgania i zwiększyć komfort jazdy. Prostsze rozwiązanie w wersjach benzynowych przekłada się na niższe koszty produkcji i lepsze osiągi samochodu.
Najważniejsze informacje:- Brak koła dwumasowego w benzynowych wersjach Avensisa
- Niższe koszty eksploatacji dzięki prostszej konstrukcji
- Mniejsze ryzyko awarii związanych z kołem dwumasowym
- Koła dwumasowe stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych
- Lepsza wydajność pojazdu dzięki uproszczonej konstrukcji
Toyota Avensis z silnikiem benzynowym a koło dwumasowe
Toyota Avensis w wersji benzynowej nie jest wyposażona w koło dwumasowe. Jest to świadoma decyzja producenta, która ma znaczący wpływ na eksploatację pojazdu.
Toyota postawiła na prostsze i bardziej ekonomiczne rozwiązania w silnikach benzynowych. Wpłynęło to pozytywnie na osiągi pojazdu i zmniejszyło koszty produkcji. Dodatkowo, brak tego elementu przekłada się na niższe koszty serwisowania.
Czym jest koło dwumasowe i jaką pełni funkcję?
Koło dwumasowe to zaawansowany element układu napędowego, który składa się z dwóch części połączonych sprężynami. Jego głównym zadaniem jest tłumienie drgań pochodzących z silnika. Wykorzystywane jest szczególnie w silnikach wysokoprężnych Toyota Avensis, gdzie poziom wibracji jest znacznie wyższy.
- Redukcja drgań przenoszonych na skrzynię biegów
- Zwiększenie komfortu jazdy poprzez wygłuszenie pracy silnika
- Ochrona elementów układu napędowego przed przedwczesnym zużyciem
- Poprawa kultury pracy silnika na niskich obrotach
- Zmniejszenie obciążeń działających na wał korbowy
Czytaj więcej: Toyota Yaris - spalanie w różnych wersjach silnikowych i czynniki
W jakich wersjach silnikowych Toyoty Avensis stosuje się koło dwumasowe?
Koło dwumasowe w Toyota Avensis montowane jest standardowo w silnikach Diesla. Jest to konieczne ze względu na charakterystykę pracy silników wysokoprężnych.
Toyota Avensis 2.0 dwumas to typowe rozwiązanie dla wersji wysokoprężnej. Natomiast Toyota Avensis 1.8 koło dwumasowe nie występuje, ponieważ silnik benzynowy generuje mniejsze wibracje.
Wersja silnika | Koło dwumasowe |
1.6 benzyna | Nie |
1.8 benzyna | Nie |
2.0 benzyna | Nie |
2.0 diesel | Tak |
2.2 diesel | Tak |
Zalety braku koła dwumasowego w benzynowym Avensisie

Koło zamachowe Toyota Avensis benzyna jest prostsze w konstrukcji. To przekłada się na większą niezawodność. Właściciele benzynowych wersji mogą cieszyć się niższymi kosztami serwisowania.
- Niższe koszty zakupu i serwisowania pojazdu
- Mniejsze ryzyko poważnych awarii układu napędowego
- Prostsza konstrukcja przekładająca się na łatwiejsze naprawy
- Lepsza dynamika jazdy dzięki mniejszej masie układu
Koszty eksploatacji - porównanie wersji z kołem dwumasowym i bez
Wymiana sprzęgła dwumasowego Toyota Avensis to koszt od 3000 do 5000 zł. Naprawa standardowego sprzęgła w wersji benzynowej jest tańsza o około 40%. Dwumas Toyota Avensis opinie wskazują na częste awarie w wersjach diesla po przekroczeniu 150 000 km.
Statystycznie koło dwumasowe wymaga wymiany co 150-200 tysięcy kilometrów. Standardowe sprzęgło w wersjach benzynowych może wytrzymać nawet 250 tysięcy kilometrów.
Element | Koszt wymiany | Częstotliwość |
Sprzęgło standardowe | 1800-2500 zł | 200-250 tys. km |
Koło dwumasowe z sprzęgłem | 3000-5000 zł | 150-200 tys. km |
Alternatywne rozwiązania zastosowane w benzynowych wersjach Avensisa
Toyota zastosowała wzmocnione sprzęgło jednomasowe w wersjach benzynowych. Konstrukcja ta doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji.
Dodatkowym elementem jest specjalnie zaprojektowany tłumik drgań skrętnych. Skutecznie redukuje on wibracje bez konieczności stosowania koła dwumasowego.
Producent wykorzystał również zoptymalizowaną konstrukcję mocowania silnika. Elastyczne poduszki silnika skutecznie tłumią drgania przenoszone na nadwozie.
Toyota Avensis z silnikiem benzynowym - czy warto wybrać prostsze rozwiązanie?
Toyota Avensis w wersji benzynowej nie posiada koła dwumasowego, co przekłada się na znacznie niższe koszty eksploatacji i większą niezawodność. Jest to świadoma decyzja producenta, która przynosi wymierne korzyści dla użytkowników.
Zastosowanie standardowego sprzęgła jednomasowego oraz specjalnych tłumików drgań skutecznie zastępuje koło dwumasowe. Koszt wymiany sprzęgła w wersji benzynowej jest nawet o 40% niższy niż w przypadku silników wysokoprężnych wyposażonych w koło dwumasowe.
Właściciele benzynowych wersji Avensisa mogą liczyć na dłuższą żywotność układu napędowego, sięgającą nawet 250 tysięcy kilometrów bez konieczności poważnych napraw. Prostsze rozwiązania techniczne przekładają się na mniejsze ryzyko awarii i łatwiejszy serwis.